Ahad, 5 Julai 2009

SUKAN SUKPA PASTI GOMBAK 2009

GOMBAK: telah diadakan Sukan PASTI peringkat Gombak. Bertempat di padang bolasepak Pinggiran Batu Caves Selangor.

Perasmian program ini telah disempurnakan oleh Timbalan Yg. Dipertua Pas Kawasan Gombak, En. Mohd Radzi Yusof atau lebih dikenali sebagai Cikgu Radzi dihadapan ratusan pelajar pra-persekolahan dari PASTI atau Pusat Asuhan Tunas Islam dan para ibu-bapa dari sekitar daerah Gombak.

Ucapan yang disampaikan oleh Ustaz Syarhan Humazi
(Ketua Pemuda PAS Kawasan Gombak)

Acara berlari

Acara lari bawa batal atas kepala

Acara lari dalam guning

Acara bawa bola dalam kon

Acara masuk goli dalam plastik


Penyertaan PASTI Kawasan Gombak di dalam Kejohanan Sukan PASTI pada tahun ini adalah begitu menggalakkan dengan 17 kontinjen dari kesemua 14 buah PASTI seluruh DUN kawasan Gombak.

Sebelum perlawanan bermula, pertandingan perbarisan telah diadakan. Semua kontinjen yang terlibat kelihatan begitu bersemangat mempamerkan kehebatan gaya dan pakaian seragam masing-masing. Perbarisan masuk sempena SUKPA2009 melibatkan 756 orang pelajar PASTI seluruh Gombak.Dalam pertandingan perbarisan ini, Kontijen PASTI Ehsan telah memenangi tempat pertama, diikuti oleh PASTI Al-Hikmah di tempat kedua manakala tempat ketiga diduduki oleh PASTI Al-Qamar.

Bagi acara Lari Berganti-PASTI Ilmi Permata telah muncul juara manakala PASTI Ehsan di tempat kedua. Tempat ketiga dimenangi oleh PASTI Ilmi BBS.

Juara keseluruhan bagi Kejohanan Sukan Pasti 2009 ini jatuh kepada PASTI Ilmi Permata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan